"He just breaks everything", sanoi Jimmy kun kävin ostamassa uudet XT-polkusimet ylävitosesta. Edellisistä väänsin akselin. Samaa on Eppu sanonut toisella kotimaisella ja paljon vivahteikkaammin.
Tässä kokemusperäisiä, matemaattisen tarkkoja neuvoja pyöränosien paskomiseen.
1. Aja kilpaa. Paskottujen pyöränosien määrä = kohellus x vauhti. Yhtälö tarkoittaa että kilvanajossa paskot eksponentiaalisesti enemmän osia kuin muuten.
2. Keventele ja halventele. Valitse kaksi: halpa, kestävä, kevyt. Jos valitsit kestävän, mene kohtaan yksi, niin paskominen onnistuu silti, ja vieläpä kalliisti tai raskaasti.
3. Omista monta pyörää. Paskottujen osien määrä ei kasva suhteessa kokonaisajomäärään vaan kokonaisajomäärän ja pyörämäärän tuloon. Seitsemää pyörää paskot samalla vaivalla seitsenkertaisesti!
4. Aja kaikki loppuun. Vanne hajoaa puolitoistakertaisin haittavaikutuksin, jos sen ensin sorvaa cantijarruilla seitinohueksi, ja seitinohuella vanteella ajaminen vituttaa sekä ennen hajoamista että sen jälkeen!
5. Tee hätäkorjauksia. Astalolla, puukolla tai leathermanilla korjaten pääsee skutsista kotiin toteamaan, että korjauksen hinta kaksinkertaistui.
6. Jousitus ja vaihteet. Kun lisäät näitä ominaisuuksia pyörääsi, paskoontuminen ei kasva summana vaan tulona.
Näillä pääset varmasti alkuun, kun kartutat mainettasi kovana pyöränosien paskojana. Muista toki että paskomisen vaikutukset voi maksimoida ostamalla internetistä esoteerisiä, epästandardeja pyöränosia, joille ei ole maahantuontia tai varaosia Suomessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti