tiistai 26. joulukuuta 2017

Laivaston käyttöaste

Stravassa hauskinta ja julminta on pystyä seuraamaan eri pyörien kilsoja.

SAB (teräsmaantie) - 1857 km

  • Yllättävä kärkipaikka kertoo treenitavasta.
  • Lähinnä sisäkilsoja ullakolta, tämä oli eniten trainerissa kiinni.
  • Vain pari lenkkiä Suomessa, Mallorcalla enemmän.
  • Oikeus olemassaoloon muttei päivitykseen, koska sisäpyörä eikä kisahommia.


Pickenflick (titaanikrossari) - 1764 km

  • Soranjauhantaa keväältä ja kesältä, syksyllä vähemmän kilsoja, enemmän kisoja.
  • Toiseksi eniten trainerissa kiinni eli paljon sisäkilsoja ullakolta.
  • Oikeus olemassaoloon, voisi jopa päivittää hydrauliset kahvat.


Yeti (kakkosmaasturi, 100 mm takajäykkä-29er) - 1436 km ja nousee

  • Yllättävän korkea sijoitus!
  • Viime talven pitkät lenkit, yksi maastopyörävaellus, satakunta sisäkilsaa trainerista.
  • Lastenhoitoteknisistä syistä kärrynveto- ja kommuuttikilsoja syksyltä.
  • Paljon remppaa mutta kannatti olla myymättä, voisi jopa pitää kunnossa.


Bemari (130 mm täysjousto-29er) - 1419 km

  • Melkein pelkästään maastokilsoja kesältä ja paljon kisaa.
  • Sesongin aikana ajetuin, hauskin ja paras.
  • Oikeus olemassaoloon, päivitettävää en keksi.


Kännifiksi (lokasuojakommuutteri) - 625 km

  • Yllättävän vähän kilsoja, koska kommutoin jäisen talven Yetillä ja kesän Rystyllä.
  • Oikeus olemassaoloon varmatoimisuuden takia.


Rysty (edustusfiksi) - 270 km

  • Pari lyhyttä mutta hauskaa lenkkiä, lisäksi tyylikästä kommutointia.
  • Ohut oikeus olemassaoloon saattaisi tukevoitua lisäämällä performancea alurungolla.
  • Tai sitten ei.


Cross-Check (huonokuntoinen teräskrossari) - 162 km

  • Kommutointia ja ehkä yksi gravel-lenkki.
  • Vanha romu menetti gravel-tehtävänsä, koska Pickenflick ylivertainen gravel-kiekoilla.
  • Kuvittelin kärrynvetopyöräksi, muttei tarpeeksi varmatoiminen ja lokasuojat puuttuu.
  • Ei muuta oikeutta olemassaoloon kuin houkkamaiset retkihaaveet ja tunneside.


Scattopista (vanha teräsratapyörä katuasussa) - 48 km

  • Fiilistelysiirtymiä kaupungille, hankittu vasta syksyllä.
  • Vähän liian pienikin, joten ei oikeutta olemassaoloon, mutta katsotaan ensi kesä.


Kaikkiaan tilastot kertovat sortumisestani suorituspyöräilyyn. Ajan hyötyajoa naurettavan vähän, koska töissä tarvitsee käydä vain pari kertaa viikossa eikä kotoa viitsi muuten poistua. Neljä tasaisen ajettua pyörää on kiva yllätys. Rysty ja Scattopista ovat liian päällekkäiset.

Pari alimmaista pitäisi myydä, jos hyvä koti löytyy, mutta koska niistä ei saisi rahaa ja tilaa on, toistaiseksi en viitsi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti